• Home
  • Vremea
  • Radio online
  • Wallpaper
  • Hub List
  • Statusuri
  • Meciuri online
  • Rezultate LIVE
  • Avatare
  • Contact

stiri mondene

emisiuni in reluare

.
You are here : stiri mondene » Sanatate » Uleiul de peÅŸte combate depresia în cazul adolescenÅ£ilor

Uleiul de peşte combate depresia în cazul adolescenţilor

Data Sambata, 21 August 2010, 12:32. Under Sanatate  Tags: adolescenti, depresie, ulei de peste  

Uleiul de peşte, în special cel obţinut din sardine, somon şi stavrizi, îi ajută pe adolescenţii de sex masculin să se simtă mai puţin deprimaţi, potrivit unui studiu japonez, publicat în numărul din luna septembrie al revistei Pediatrics.

Potrivit cercetătorilor niponi, uleiul de peşte nu are acelaşi efect benefic şi în cazul adolescentelor.

Acizii graşi din clasa Omega-3, în special acidul eicosapentenoic (EPA) şi acidul docosahexenoic (DHA), se găsesc cu precădere în uleiul de peşte. Deoarece aceste nutriente au un rol important în funcţionarea creierului, mulţi cercetători au dorit să afle dacă un consum mai mare de EPA şi DHA are ca efect o scădere a riscului de depresie. Însă testele care au studiat această asociere pe adulţi au condus la rezultate neconcludente.

Până la acest studiu, oamenii de ştiinţă nu au studiat efectul acestor substanţe asupra tinerilor, o categorie de populaţie predispusă la depresie. Profesorul Kentaro Murakami de la Universitatea din Tokyo a analizat dietele zilnice şi cazurile de depresie înregistrate în cazul a peste 6.500 de elevi şi liceeni japonezi cu vârstele cuprinse între 12 şi 15 ani.

În total, 23% dintre băieţi şi 31% dintre fete prezentau simptome de depresie, simţindu-se inutili, nefericiţi şi suferind de tulburări ale somnului.

Bazându-se pe chestionarele ce monitorizau dieta zilnică ÅŸi ajustând factorii referitori la vârsta ÅŸi nivelul de educaÅ£ie al părinÅ£ilor, cercetătorii japonezi au remarcat că băieÅ£ii care consumau cele mai mari cantităţi de peÅŸte – care se încadrau în prima cincime a clasamentului în funcÅ£ie de cantitatea consumată – prezentau un risc de depresie cu 27% mai mic, comparativ cu băieÅ£ii care se încadrau în ultima cincime a acelui clasament.

Diferenţe similare au fost remarcate atunci când cercetătorii au efectuat un clasament în funcţie de concentraţiile de EPA şi DHA din peştele consumat.

În schimb, oamenii de ştiinţă nu au identificat niciun efect al uleiului de peşte asupra riscului de depresie în rândul adolescentelor.

Efectul diferit al uleiului de peşte asupra băieţilor şi fetelor este dificil de explicat, o posibilă cauză fiind aceea că femeile prezintă un risc genetic de depresie considerabil mai mare decât bărbaţii.



Adauga un comentariu
Click here to cancel reply.


« Iuliana Marciuc este gravidă?
SemnificaÅ£ii istorice pentru 21 august »

Cauta pe site:


Citeste mai multe stiri din categorie
5 beneficii neÅŸtiute ale berii!

5 beneficii neÅŸtiute ale berii!

Posted On Duminica, Ianuarie 29th 2012  

Fie blondă, fie brună, berea are grijă de inima ta, are efecte diuretice, te ajută ...

Lipsa de igiena: Romania, pe primul loc in Europa la imbolnavirile cu hepatita A

Lipsa de igiena: Romania, pe primul loc in Europa la imbolnavirile cu hepatita A

Posted On Luni, Decembrie 5th 2011  

Un milion de copii mor in fiecare an, din simplul motiv ca nu se spala ...

Dieta Easy-Fast, un regim fără înfometare

Dieta Easy-Fast, un regim fără înfometare

Posted On Duminica, Noiembrie 6th 2011  

În primul rând, trebuie să ai în vedere faptul că dieta Easy-Fast este mai degrabă ...

Larry Hagman, interpretul lui J.R din serialul Dallas, este bolnav de cancer

Larry Hagman, interpretul lui J.R din serialul Dallas, este bolnav de cancer

Posted On Sambata, Octombrie 15th 2011  

Actorul in varstă de 80 de ani il va interpreta in continuare pe J.R. Ewing ...

Epidemia de holera din Haiti a reaparut

Epidemia de holera din Haiti a reaparut

Posted On Miercuri, Octombrie 12th 2011  

Epidemia de holera care afecteaza Haiti de un an este pe cale sa reapara in ...

Noi sperante contra virusului HIV

Noi sperante contra virusului HIV

Posted On Vineri, August 19th 2011  

Cativa noi anticorpi deosebit de puternici, capabili sa lupte eficient contra virusului HIV, au fost ...

  • Recent Comments
    • Petru on Liviu Varciu la “Plasa de stele” – 15 mai 2012
    • Ptk Petru on MasterChef – 22 mai 2012 – Reluare
    • Catalina Maria on Iubiri secrete – 22 mai 2012
    • Catalina Maria on Iubiri secrete – 22 mai 2012
    • Catalina Maria on Iubiri secrete – 22 mai 2012
    • Catalina Maria on Iubiri secrete – 22 mai 2012
    • Robert Podariu on Iubiri secrete – 21 mai 2012 – Reluare
    • Marcel Biamar on Preselectii pentru Dansez pentru tine!

  • Urmareste:
    filme bune
    faze tari
    play mini games
Darkstic WordPress Theme By MagPress
Thanks To Web Hosting | Domain Name | SEO
Copyright © 2012 stiri mondene All Rights Reserved.